Jdi na obsah Jdi na menu
 


1. SUBREGIONAL 2014 OL3Y JN69JJ

5. 3. 2014

kurzovka.jpgOdjezd na letošní první závod sezóny se trochu zkomplikoval jednak mým nachlazením a druhak týdnem prázdnin a rodinným plánováním. "Místní" kluci vyrazili už ve čtvrtek očistit střechu od namrzlého sněhu, aby se dali v klidu  postavit antény. Palo CRM hlásí, že cesta je bez problémů a že můžu nechat řetězy doma. My jsme měli přijet až v sobotu dopoledne. Nakonec však zůstala tradice zachována. V pátek kolem 13 hodiny dorážím do Roztok, Standa OK1AGE je připraven, materiál naložen a tak během chvilky vyjíždíme směr Plzeň a dál. Volá Palo OK1CRM že těsně pod vrcholem je asi 7 cm sněhu, ale že se to dá projet. (V duchu lituji, že jsem ty řetězy přece jenom měl naložit ) Telefonuje taky Honza OK1VOX, který se vydal na návštěvu naší grupy a jede asi 30 minut před námi. V Holýšově doplňujeme poslední zásoby (není jisté zda na kopci poteče voda) a krátcspolu--crm.jpge po 16 hodině jsme na Čerchově. Vítá nás sluníčko a bezvětří. Vršek je skoro úplně bez sněhu! Doplňujeme sestavu skoro do maxima. Na obrázku z leva do prava: Pavel OK1FFW, Honza OK1VOX, Standa OK1AGE, Jirka OK1DQT, Jarda OK1FFV, Pepa OK1AY (dorazil v sobotu ráno), Dušan OK1DC a fotil Palo OK1CRM. Hoši jako obvykle nezaháleli a M2ka a 4če na Italy stojí už na svých místech. 4če "za věží" je už skoro "nastrojeno" a taky Dušan dokončuje kompletaci 4čete na TA19tce. Rychle vybalujeme a také přiu4cete.jpgkládáme ruku k dílu. Panuje totiž obava z nebezpečí k večeru namrzající střechy. Z obrázku je patrné, jaké bylo "vymetené nebe" nad Čerchovem. 4če na střeše plánujeme vysunout jen na spodní díl na první kotvy. Pomáhám Dušanovi rozvinout všechny kabely a lana. Anténa může jít na horu. Ale ouha, na místo spodního dílu vyjíždí nejprve prostřední. Snažíme se stožár umravnit, ale moc se nedaří. Nakonec padne rozhodnutí vysunout ho na plnou délku. Musíme trochu pomoci kotvami, aby se stožár neohnul. Na pomoc přichází Pavel 1FFW. Není to ale jednoduché. Sluníčko je nízko a mokré podrážky začínají přimrzat a klouzat po 4ce.jpgstřeše. Jeden z nás to odnesl ukluznutím a pádem. Nebýt z hřebene shrnutého sněhu na severním dolním okraji střechy, o který se zachytil, nevím jak by to skončilo. Nakonec se povedlo stožár vysunout celý. Kluci nám ze spoda hodili lano, které jsme uvázali na komín a bezpečně tak střechu opustili. Následné měření antén však ukázalo, že jsou někde nějaké zádrhele a dva stožáry musí zítra dolů. Tak jsme se sesedli ve vytopené kuchyni a jak už tak bývá zvykem, začali jsme ladit formu na zítřek. Pardál a další značky zlatavého moku chutnaly výtečně. Poslech majáků přinesl zjištění, že podmínky nejsou nic moc. Uvidíme zítra.

Sobota:Probudili jsme se do krásného slunečného dne. Střecha úspěšně osychala. Po včerejší zkušenosti jsme osdtranili zbytky sněhu a začali chystat kontrolu a opravy antén. Dorazil poslední do počtu, Pepa 1AY s tradičně skvělou dršťkovkou, čerstvými rohlíky a plechem Českého (mřížkového) koláče. Hlady tedy rozhodně nebudeme, zvláště když Palo 1CRM začal připravovat asi 3 kilový pěkný kus bůčku do naší remosky. Krátce před polednem jsou antény OK a na svých místech. Pomohlo vyčištění relátka na jednom a oprava ovládacího4cata.jpg kabelu na druhém systému. Na stole je z A1 kontestu osvědčený setup: IC7400/dvouvýfuk. V TX cestě klubko útlumového koaxu (asi 10dB). Výkon TRX je nastaven asi na 70W - tedy tak aby po utlumení byl první PA buzen 13W. V RX cestě je společný ofiltrovaný LNA s meším zesílením za který je ještě vřazen po jednom dB přepínatelný atenuator. Vše je naladěno a nastaveno. Po připojení náhlavní soupravy se však v modulaci objevuje síťový brum. Začínáme pátrat po příčině. Nakonec se podaří najít a odstranit zemní smyčky na ovládání prvního (dvouvýfukového) koaxiálního relé. Ovládací krabičku hospoda.jpgjsme odstranili a relé ovládali přímo z ACC2. Zasedám "ke strojům" a nechávám si od okolních stanic posoudit signál. Vše se jeví OK. Zasedáme ke společnému zaslouženému obědu. Ještě trochu debatujeme o taktice, kde a kdo aneb jak začít. No a je pomalu čas na "výkop". První dvojici tvoří tentokrát Palo 1CRM s Jardou 1FFV. Palo obsazuje kmitočet, dělá pár QSO a když má za minutu začít závodit, přibíhá do kuchyně s jobovkou: "Vůbec to nedává výkon"!!! Závada je hbitě odhalena. Na zdroji k "mezikonci" nesvítí kontrolky. Výměna pojistky nepřinesla kýžený výsledek. Nakonec se odhalila příčina jejího skonu. Odešlo trafo, mezi závitový zkrat. Tento PA necháváme pořád na kopci a zřejmě vlhko způsobilo své. Co dělat? 45 minut  z první hodiny závodu je pryč. Dušan má stejné trafo doma v Draženově. Pepa 1AY dělá šoféra a kluci upalují do Domažlic pro klíče od chalupy a pak pro trafo. Na kopci zkoušíme zprovoznit 1 PA do jedné antény, pořád to nejde vyladit. Nakonec jedeme se 100W - holým TRX do jedné antény. Ve zbytku druhé hodinky dělá Palo 15 QSO. Pak nastupujeme se Standou. I s malým výkonem to docela jde. 49 QSO ODX PA0EMO a skoro 10k bodů za hodinu! Po dalších asi 30 minutách - tedy 3,5 hod po začátku contestu - je vše připraveno k přechodu na obvyklý standart. Přerušujeme na 10 minut vysílání a ladíme celý setup. UF - všechno funguje jak má . Objevila se i příčina toho proč jsme nemohli naladit ten 1 PA - banalita - vytažené kabely od anténích relé v sekvenceru. 500 W do 4 směrů je hned znát. I přes přestávku děláme 63 QSO, 16,5 k bodů a i náš ODX YU7ACO. Po nás nastupuje Pepa 1AY a Dušan 1DC. 5. hodina kontestu přináší 55 QSO ale 20 k bodů - nejlepší hodinový přínos závodu! Po nainstalování "Kuchyňského odposlechu" zjišťujeme, že kuchy-n.jpgnás "konkurence" předjela asi o 100 - 160 QSO. Zvlášťě OK1KCR překvapuje skvělým výsledkem . Taky OL4A a OL7C. Po těch prvních dvou hodinkách našeho snažení diskutujeme se Standou kvalitu IC7400 - ta se zdá velmi dobrá. Rušení skoro žádné a dá se zapínat i vnitřní předzesilovač a vytáhnout tak slaboučké signály. Atenuátor jsme nastavili na 3 dB a celý RX cirkus se choval velmi dobře. Podmínky se zdají průměrné až podprůměrné. Maximální QRB od 600 do 700km. Některé DX-y (zvlášť z PA) přicházejí s velikou silou. Citelně chybí QSO do Francie! Za celý kontest jsme dělali JEN 2 Frantíky. Taky Italů je méně než jsme zvyklí. Lépe chodil severozápad a sever.  QSO utěšeně přibývají. 6 hodina přináší 45 QSO a 14k bodů. I přes to, že se snažíme být aktivní na ON4KST se rate postupně snižuje. 

Neděle: Noční obvyklé trápení bylo větší než v jiných závodech. Přísun bodů nastal až po 6 hodině. Standa se snaží u RIGU a já na KST. Od předchozí party jsme převzali kmitočet 144.229. Asi po 20 minutách začíná silné spletrové QRM. Zjišťujeme, že ho produkují OL7C, kteří se z CW přeladili na 144,214. Postupně utíkáme až na 144.340 a i tam je špatný signál znát. Píšu to klukům na KST. OL7C děkují za info a slibují nápravu. A skutečně po pár minutách o nich už nevíme!!! DÍKY  MOC!!  Daří se pár delších QSO. Potěšili UT5DV z KN18, DL0CS z JO44 a PA4EME z JO20. Frank nás spotoval (teprve 2 spot během závodu) a na přísunu stanic to bylo hned znát. Skvělé je i to, že se nám daří stahovat náskok okolních. Zavolá Pepa OK1ES s tím že OL4A přišli v noci o deník a závod dojíždí na sebe. Na 144,307 se objevují OK7O a hezky jim to odsýpá. Nejlepší ranní hodina (zřejmě i kvůli 3 spotům na CLX) je u nás 9-10Z. 36 QSO a 13k bodů. Dobře chodí stále sever a severovýchod. 4če za věží je dlouhý čas směrováno do Francie, ale skoro bez výsledku . Kolem poledne už máme srovnaný krok s okolními stanicemi. Nakonec to vypadá, že pokoříme hranici 200k bodů. Poslední dvě hodiny dodávají 26/30 QSO a zisk okolo 9,5k. 600 QSO je překonáno hodinu před koncem. Díváme se i po obloze v očekávání slibovaného deště, ale nic tomu nenasvědčuje. Sluníčko svítí jak o život. Finíto.200k bodů zůstává o pár tisíc nepokořeno. Vypadá to ale na dobré umístnění. Antény jsou za 1,5 hodinky dole a uklizené. Cesta do Prahy bezproblémová, skoro prázdné silnice! Po sedmé jsme v Roztokách a o půl deváté parkuji v Újezdě před barákem.

Takhle to zase dopadlo: 

Značka     : OL3Y
Contest    : 1.Subregional
Datum      : 2014/03/01
QTH        : Čerchov
WW Lokator : JN69JJ
Nadm. výška: 1042 m
Pásmo      : 144 MHz
Kategorie  : Multi
LOG        : Atalanta Locator ver. 12.29

Počet QSO  : 630
- Dvojitá  : 2

------------
Platná QSO : 628


Součet bodů: 198.804 bodů


ODX :    YU7ACO v KN05xx za 805 km/bodů

Počet DXCC : 16


DXCC: 332xDL ( 94794)   122xOK ( 21482)  30xI  (16299)     
             25xOM( 11493)   23xOE( 5169)      22xPA( 12894)     
             17xSP(  7690)    14x9A(  7200)     13xHG(  6729)     
             11xS5( 4440)     6xHB  2590)        6xON( 3776)     
             3xOZ( 2117)      2xF (  799)          1xUR( 699)     
              1xYU( 805)
     

Pocet WWL  : 81
WWL: 39xJN58   34xJO50   30xJO31   29xJN69   28xJO60   27xJO70 
         26xJN68   21xJO61   20xJO51   19xJN79   17xJN59   16xJN89 
         15xJO43   14xJO42   14xJN99   14xJN49   13xJN88   12xJO62 
         11xJO52   11xJO32   10xJO80   10xJO53    8xJO40    8xJO33 
         8xJO30    8xJN76    8xJN54    7xJN78    7xJN75    7xJN67 
         6xJO72    6xJN97    6xJN65    5xJN98    5xJN85    5xJN55 
         5xJN47    4xKN08    4xJO90    4xJO71    4xJO41    4xJO23 
         4xJO20    4xJN86    4xJN63    4xJN48    3xKN09    3xJO73 
          3xJO44    3xJO22    3xJO10    3xJN87    3xJN77    3xJN64 
          3xJN57    3xJN53    3xJN39    2xKN07    2xJO82    2xJO64 
           2xJO21    2xJN95    2xJN36    1xKO00    1xKN19    1xKN18 
           1xKN06    1xKN05    1xJO91    1xJO81    1xJO65    1xJO63 
           1xJO56    1xJO55    1xJO54    1xJN62    1xJN56    1xJN45 
            1xJN44    1xJN38    1xJN37
 


QSO v QRB
----------------
      < 100  55x
  100 - 199  162x
  200 - 299  92x
  300 - 399  95x
  400 - 499  122x
  500 - 599  60x
  600 - 699  38x
  700 - 799  3x
  800 - 899  1x
  900 - 999  0x
      > 999  0x
----------------
       

Přehled QSO (mapa): www.opencontest.org/edi/edimap.html

Time  QSO  Body   Pr.   DX  Znacka         S  SV  V  JV  J  JZ  Z  SZ
-------------------------------------------------------------------------
15-16   15   2010  134  365 DK0BN        3   3   -    -    2   -   1   6
16-17   49   9903  202  653 PA0EMO       2   8   3   5   7  10   5   9
17-18   63  16477  261 805 YU7ACO      4  11  10   6   6   9   6  11

18-19   55  20035 364  753 I0FHZ         1   1  18   3   4   6   5  17
19-20   52  16457  316  642 9A4V          6   5  11   5   7   5   3  10

20-21   46  15621  339  710 OZ1FDH     11  3   4    1   4   3   6  14
21-22   45  14258  316  617 9A1CRS       4   9   4   3   1   5   7  12
22-23   29   8710  300  601 PA6RW        5   6   1   3   3   3   1    7
23-24   25   7974  318  582 HA6W          6   5   5   4   1   1   1    2

00-01   11   2838  258  649 HA8V           2   3   1   2   -   1   1    1
01-02   15   4483  298  501 DF2BR          2   -   8   -   1   -   2    2

02-03    6   2743  457  666 HA0HO         1   -   2   2   -   -   -   1
03-04    4   1335  333  476 OM3RLA        3   -   1   -   -   -   -   -
04-05    5   2106  421  558 I4RHP           1   2   -   1   1   -   -   -
05-06   17   5608  329  699 UT5DV          4   5   2   1   1   -   2   2

06-07   15   5034  335  616 OM0AST        3   3   2   1   -   -   -   6
07-08   17   5893  346  645 I5GZP           1   2   6   -   1   2   -   5

08-09   23   7283  316  663 SP8DXZ        6   1   5   1   4   1   -   5
09-10   36  13144  365  647 PA2IP          6   1   1   4   4   3   4  13
10-11   22   8435  383  670 IK6EIW         1   3   1   -   5   3   3   6
11-12   22   9502  431  657 PA7RP          2   1   1   -   5   -   2  11

12-13   26   9437  362  647 OZ6TY          9   -   -   -   2   4   2   9
13-14   30   9690  323  760 OZ1FKZ        9   5   3   2   1   -   1   9

-------------------------------------------------------------------------
All 628 198976  317  805 YU7ACO      92  77  89  44  60  56  52 158


TOP 10
--------------------------------
 1. YU7ACO       KN05xx   805 km
 2. OZ1FKZ       JO56xx   760 km
 3. I0FHZ          JN62xx   753 km
 4. OZ1FDH       JO65xx   710 km
 5. UT5DV          KN18xx   699 km
 6. OM3KDX       KN19xx   691 km
 7. OM0TT          KN08xx   673 km
 8. IK6EIW        JN63xx   670 km
 9. HA0HO         KN07xx   666 km
10. OM0AB        KN08xx   663 km


Takhle nás spotovali na CLX:


DG1VR      144.343.0    OL3Y     jo70ju calling                 1253z

PA0O        144343.0     OL3Y   jn69jj::jo33hg qrp here  1237z

ON6SX      144343.0     OL3Y            JN69                         1151z

PD0HCV     144343.0    OL3Y    JO31FW:TR:JN69JJ       1143z

PA2IP        144341.0     OL3Y        jo23::jn69                  0956z

DJ9KM        144340.9    OL3Y                                            0908z

IZ3VTH      144341.0     OL3Y          qso                           0903z

PA4EME      144340.0    OL3Y     JO20WX:TR:JN69JJ    0554z

PD1B         144187.3      OL3Y                                            2117z

____________________________________________________________

Díky všem účastníkům za skvělý zážitek a těšíme se na slyšenou příště.

73+GL OL3Y team   

 

 

spolu.jpg

 

            Pavel        Honza          Standa         Jirka           Jarda            Pepa             Palo

                        Fotky pořídil jako obvykle Dušan OK1DC - díky moc!

_  _ ...    ... _ _

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

Poslední fotografie


UTC


ES and AU opening

VHF Aurora :

Status

144 MHz Es in EU :

Status    

50 MHz Es in EU :

Status    

 


QTC


SLUNEČNÍ AKTIVITA


YouTube



Archiv

Kalendář
<< duben >>
<< 2018 >>
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            


Statistiky

Online: 1
Celkem: 161538
Měsíc: 1779
Den: 50